Meer verkopen?
Je hebt een mooie website en je stimuleert mensen om je site te bezoeken door bijvoorbeeld inzet van social media en advertenties. Maar toch blijven het de verkopen, afspraken of leads voor je gevoel achter. De hoogste tijd om je website eens kritisch onder de loep te nemen. Ook wel website optimalisatie of conversie optimalisatie.
Meer inzicht met data
Allereerst is het belangrijk inzichtelijk te maken hoe de bezoeker nu je website bereikt en gebruikt. Hoe komt iemand op je website, hoe lang is hij/zij op je website, welke pagina’s bezoeken ze, welke route bewandelen ze? Haken veel mensen nèt voor aankoop af? Of haken ze na het bekijken van één pagina af? Onder andere deze belangrijke inzichten kunnen verkregen worden door data.
Waarom zou je je website optimaliseren?
Simpelweg om meer (herhaal)verkopen of leads te realiseren en meer tevreden klanten te hebben.
Je website is je centrale punt, het punt waar alles samenkomt. Het punt waar de belangrijkste informatie te vinden is en je product of dienst gekocht kan worden.
Je kan nog zo veel geld, tijd en energie steken in bijvoorbeeld Google advertenties, social media offline middelen en Facebook advertenties. Maar als je centrale punt, je website, onvoldoende gebruiksvriendelijk is, zijn die inspanningen voor niets geweest.
Het start met tevreden klanten
In plaats vanuit je onderneming te kijken naar wat je te bieden hebt, worden de rollen omgedraaid. We gaan vanuit het perspectief van de klant te kijken. Heb jij bij de opzet van je website echt nagedacht hoe jouw doelgroep de website zal gaan gebruiken? Welke informatie noodzakelijk is en hoe je ze door het hele proces begeleid. Wat zijn de behoeften om tot aankoop over te gaan? Van klik naar klant.
Door met een andere bril naar je website te kijken, als klant dus, kan je soms al tegen punten aanlopen. Aanvullende inzichten kunnen verkregen worden uit gesprekken met je doelgroep, online testen (A/B testen) en daarnaast zijn er zijn tal van technische mogelijkheden voor website optimalisatie.
Want door gebruiksvriendelijkheid, makkelijke navigatie en de juiste informatie op de juiste plek, heb je grotere kans een tevreden klant én daardoor goede omzet te realiseren.
Met behulp van data en andere inzichten gaan we samen kijken of er kansen zijn om te optimaliseren. Benieuwd naar jouw optimalisatie mogelijkheden? Neem vrijblijvend contact met me op om te kijken wat ik voor jouw bedrijf kan betekenen.