Niet meer weg te denken
Social media gebruik blijft onverminderd hard groeien. Dagelijks zijn we hier gemiddeld zo’n 98 minuten per dag actief mee bezig. Daarnaast zijn we met zijn allen ook meer gebruik gaan maken van social media. Wist jij dat maar liefst 10.4 miljoen Nederlanders een Facebook account gebruiken? Facebook is, na Whatsapp nog steeds een van de grootste en meest stabiele kanalen. Daarnaast zijn maar liefst 5,6 miljoen mensen actief op Instagram *. De kans dat jouw ideale klant zich op een van deze kanalen bevindt is dus heel groot. Social media is daarom van groot belang voor je online zichtbaarheid en succes.
Veel ondernemers zijn vol enthousiasme, zonder concrete doelstellingen, gestart met met een of meerdere accounts gestart. Maar na verloop van tijd raakt het vaak wat op de achtergrond en mag iemand het ‘er bij’ doen. En dat heeft helaas niet altijd het gewenste effect. Gebrek aan tijd, inspiratie, kennis, maar vooral ook een plan(!) zijn de grote boosdoener.
Tijd, inspiratie & kennis
Tijd is nodig om onderzoek te doen, inzichten te krijgen, relevante content te maken die past bij de doelgroep én je onderneming, en om content vooruit te plannen.
Om na te denken over nieuwe relevante content, invalshoeken en samenwerkingen heb je inspiratie nodig. En kennis hoe deze zo efficiënt mogelijk ingezet en bijgestuurd wordt, wanneer en op welk kanaal. Daarnaast is het handig om op de hoogte te blijven van de laatste mogelijkheden en kansen op dit gebied.
Wil jij meer uit je social media halen?
- Is jouw social media naar de achtergrond geschoven?
- Kost het je te veel tijd?
- Ben jij klaar met ‘posten om te posten’?
- Wil je social media kanalen effectiever inzetten?
- Wil je ondersteuning binnen je kanalen of zelfs gedeeltelijk het beheer uitbesteden?
Daar help ik je graag bij! Neem vrijblijvend contact met me op zodat we de mogelijkheden kunnen bespreken.
*Bron: Newcom research 2020