Positie in Google
Ben eens eerlijk, hoeveel pagina’s in google bekijk jij voordat je klikt om antwoord op jouw vraag te krijgen? Precies. Jouw potentiële klant heeft over het algemeen ook een korte aandachtsboog, is uit op gemak (hapklare informatie) en scrolt niet door naar pagina 8 van de zoekresultaten. Om dus in beeld te komen is het belangrijk zo hoog mogelijk bovenaan in de zoekmachine te scoren.
Hoe kom je ‘gratis’ hoger in Google?
Dat kan door middel van zoekmachine optimalisatie, ook wel SEO. Dit is een verzameling van technieken om goed vindbaar te zijn in zoekmachines zonder daar voor te adverteren.
Als jij je klant organisch (en dus gratis) wil bereiken is het de hoogste tijd om met SEO aan de slag te gaan.
Voordelen van SEO
- Het is gratis
- Een van de belangrijkste online marketing tools
- Betere naams-/ merkbekendheid
- Ideaal om autoriteit opbouwen
- Inspanningen zijn meetbaar
Nadelen van SEO
- Het is gericht op langere termijn
- Vergt veel kennis en tijd
Aan de slag met zoekmachine optimalisatie
Hoe ziet dat er concreet uit? Eerst maak ik een analyse van de huidige situatie en volgt er een zoekwoorden onderzoek. Op basis daarvan kan ik je adviseren over zoekmachine optimalisatie voor jouw bedrijf, je hier in ondersteunen of het gedeeltelijk uit handen nemen.
Benieuwd hoe jouw onderneming beter vindbaar kan zijn op Google? Neem vrijblijvend contact met mij op.