Wat is een online marketing strategie?
Waarschijnlijk gebruik je nu al een of meerdere online marketing kanalen zoals bijvoorbeeld je website, social media en misschien ook een nieuwsbrief. Door deze online marketing kanalen doelgericht en effectief in te zetten en daarbij af te stemmen op je doelgroep kunnen deze elkaar enorm versterken om doelen te bereiken. Zoals bijvoorbeeld meer (herhaal)aankopen realiseren, of meer leads verzamelen.
Koers bepalen
Maar om je middelen zo effectief mogelijk in te kunnen zetten moet je wel even terug naar de basis. Waar staat je bedrijf nu?
Daarom adviseer ik te beginnen met een plan, ook wel een online marketing strategie. Dat zorgt er voor dat we samen een aantal punten vast gaan leggen om dingen scherp krijgen en koers te kunnen bepalen. Er zullen dus ook keuzes gemaakt moeten worden. Kort door de bocht beschrijft dit plan:
- Wat is de huidige (online) situatie van je bedrijf?
- Wat wil je (online) met je bedrijf bereiken?
- Hoe kan (online) marketing bijdragen om dit doel te bereiken.
Het nut van een strategie
Doordat je bewust na gaat denken over belangrijke punten binnen je bedrijf, word je ook voor wat keuzes gesteld. Door deze op papier te zetten heb je:
- Voor ogen wat jouw bedrijf ‘uniek’ maakt
- Focus op wat je wilt bereiken
- Een overkoepelende visie op je online mogelijkheden
- Een concreet plan van aanpak om mee aan de slag te gaan
Want als jij wilt dat je online marketing activiteiten en inspanningen elkaar versterken om meer impact te maken, dan is een plan noodzakelijk. Benieuwd hoe? Neem vrijblijvend contact met me op om te kijken wat ik voor jouw bedrijf kan betekenen.