Meer dan een blog
Niet alleen je blog, maar alle uitingen die afgestemd zijn op je klant zijn content marketing. Hierbij kan je denken je uitingen op social media, de teksten op de website, je weggever, een flyer, nieuwsbrief et cetera. Alles van tekst en of beeld met als doel je doelgroep te informeren, vertrouwen op te bouwen, te bewegen tot actie (bijvoorbeeld koopgedrag of lead) en betrokken te houden.
Verschillende fases
Op het moment dat iemand jouw bedrijf nog niet kent, benader je iemand op een andere manier en met andere informatie dan iemand die al een aankoop bij je heeft gedaan. Niet alleen andere teksten met beeld, maar wellicht ook andere kanalen en middelen. Het is dus belangrijk dat de content past bij de verschillende fases waarin je (potentiële) klant zich bevind en binnen het kanaal.
Content die elkaar versterkt
Content creatie volgt vanuit je strategie. Door dit meteen slim aan te pakken kan deze content elkaar versterken. Dit is dus ook het punt waar heel veel dingen samenkomen zoals onder andere SEO en social media. Om overzicht te bewaren kan je gebruik maken van een contentkalender en eventuele creatie- en planningstools.
Ik help je graag bij de online marketing strategie de creatie en planning van content. Neem vrijblijvend contact met me op om te kijken wat ik voor jouw bedrijf kan betekenen.